Jag blir lite inspirerad när en tjej skrev om ”saker man gör för att killar ska tycka om en”. Naturligtvis kommer jag inte ihåg bloggen men skit samma. Hon pratade i vilket fall om att varför ska alla tjejer ha svarta underkläder bara för att killar tycker det är sexigt.

Du kunde inte ha mer fel. Tjejer väljer svarta trosor av den enkla anledningen att mensfläckar inte syns lika lätt då. Svart är också en praktisk basfärg.

Jag har för övrigt  inte gjort tillräckligt många sommarsaker ännu. Jag har inte varit på utomhusbio. För skitungdomar (ja, ungdomar) står och startar sina trimmade mopeder hela tiden så ingen vill hålla i det längre. Jag får försöka fixa det själv på något sätt.

Jag har inte legat och solat på en klippa och bränt mig lite. Jag har inte åkt med Linneas båt, hoppas det blir någon gång i sommar i alla fall.

Men jag har gått barfota klockan halv fyra och lyssnat på fågelkvitter, blåst såpbubblor och luktat på blommorna.

Jag har kissat utomhus med Ida.

Jag har suttit vid bryggan och solat med Bea.

Nu har jag en del saker kvar. Träffa Nina och ha picnic i Betty Backs Park. Kasta frisbee och spela kubb med Åke och resten av vännerna. Mysa med Katta och sola och lyssna på musik.

Jag kollar SATC. Det handlar om sexpartners. Om hur många och sånt. Jag har legat med fler än de flesta och tro det eller ej, tidigare än de flesta. Det är tydligen provocerande och jag märkar att jag i olika sammanhang när frågan kommer upp (varför det finns sådana sammanhang kan man ju fråga sig…) anpassar svaret efter publiken. Alltså, jag säger att talet är mindre än vad det är. Eller så säger jag det verkliga talet. Det är tråkigt att jag som 26åring känner behov av att minska min slampsiffra. Vad spelar det för roll? Ok, en del kommer se snett på en men de vill man ju ändå inte umgås med i såna fall. Det är ju bra att veta på ett sätt. Vilka som är värda ens respekt och uppmärksamhet.

Jag vet några som bara haft sex med varandra, jag vet såna som bara har one night stands, eller de som bara har sex när de är i förhållande eller de som gör alltihop. Allt är ju vackert så länge man själv gillar det och man är snäll mot den/de man har sex med. Jag låter faan som en RFSUare men det är ju sant!

Det har tagit en del år för mig att veta hur och med vem jag vill ha sex med. Jag har levt i celibat i ett och ett halvt år efter våldtäkterna tills finaste Emir kom och allt blev vackert igen. Det var som att ha sex för första gången igen. Men väldigt väldigt mycket finare. Och jag kom hem.

Nu vet jag hur det ska vara även om jag fortfarande vaknar med lakan klistrade på kroppen, rädd för att det ska vara före 2006 igen. Men det händer mera sällan nu och man får ringa Katta♥ mitt i natten om man inte blir mindre rädd. Det räcker att veta det.

Nu ska jag försöka sova, mensvärken måste ge sig. Sista jobbiga dagen nu. Så godnatt!

