Kan ingen bara skänka mig pengar så att CSN-problemen försvinner. De är på mig, JÄMT! Jag undrar verkligen vad de håller på med.  Jag är så irriterad på att alltid ha lite pengar, att alltid oroa mig för att en csn-räkning plötsligt dyker upp, att det alltid kan bli värre, att man alltid behöver kämpa hårt mot kassa oförstående myndigheter som gör allt för att undvika betala ut pengar man faktiskt har rätt till. Särskilt när man knappt vågar gå till en brevlåda själv ens. Ja, jag klagar, men det är min blogg, vänd dig nån annanstans om du vill läsa något uppiggande och käckt.

Idag har jag hämtat ut presenter till Jim och Jon, en grej som jag beställde till mig själv också som jag upptäckte när jag var liten och mina kusiner var i Sverige. Jag älskar att leka (helst tävla) och då är den här perfekt, jag ser fram emot att ge bort dem, och prova min egen. Men nu blev jag orolig att de skulle tycka det var tråkigt. Hm. Jag har också köpt Kattas 25årspresent, det blev en användbar sak som är superfin, tycker jag. Har en grej till också men man måste begränsa sig lite. ”Om jag hade pengar…”

Till något helt annat. Saker jag lärt mig detta årets hittills:

1. Det finns ingen chans att du väljer 14 cms klackar när du ska gå ut. Du kommer aldrig använda dem. Balansen blir liksom inte bättre av fylla. 2. Bordsfläkten är nödvändig trots att vi bor i Sverige. 3. Det blåser mycket i västsverige. Köp aldrig tunna sommaklänningar, de blåser upp över huvudet. 4. CSN gör i princip alltid fel. Dessutom skickar de papper som de ska ha tillbaka med snigelpost (alltså riktig snigelpost) så att man har en dag på sig att skaffa fram papper från andra långsamma myndigheter/förvaltningar. 5. Vintern är väldigt fin när den är riktigt kall med mycket snö. 6. Jag måste ha körkort nu, så jag slipper tjata på folk att de ska åka och bada. Och så jag kan köra dem någon gång också. 7. Att förlora en vän gör tusen gånger ondare än att förlora en kärlek. 8. Vissa vänner finns alltid och är finast i världen. (Katta, bland annat) 9. Hälsporre hör sommaren till.

Och om jag får pengar, alltså en inkomst att kunna leva på utan att behöva bo hemma, vad ska jag prioritera först, cykel eller dator, cykel eller dator?

Hannah har fyllt i en lista. Jag vill också fylla i den. Hannah har för övrigt en mycket bra blogg.

Du heter: Klara

När fyller du år: 18 juli

Du samlar på: Skor, böcker, fina saker till mitt framtida hem.

 Gröna eller röda äpplen: Jag gillar gröna. De röda är äckligt mjöliga och för övrigt tål jag nästan bara Granny Smith.

 Vem ringer du när du är arg/ledsen: Katta. 

Har du sovit i din egna säng inatt: Ja.

Har du strumpor på dig nu: Nej

Var vill du bo när du blir stor: I ett hus, gärna en fin prästgård med många rum så jag kan ha flera granar på jul med olika stilar. Och med en snäll vänsterman och kanske några barn. Sådär två, tre stycken.

 När grät du senast: Igår eller i förrgår, minns inte, gråter ofta.

Vad skulle du göra om du vann en miljon: Betala av CSN-lånet, ta körkort, skaffa bil, cykel och dator och ge bort en tiondel till Kooperation utan gränser som jag främst brukar stödja.

Har du piercing: Jag skulle vilja ha en ring i läppen, men annars har jag bara hål i öronen.

Solar du ofta: Ibland, jag blir först röd, sen brun. Jag gillar lite färg på sommaren, på vintern vill jag gärna vara mjölkvit som vanligt.

Vilken är din favoritglass: Haägen Dazs, Pralines and cream, för alltid.

Är du morgon- eller kvällsmänniska: Jag skiftar men nu är jag natt.

Tycker du om sushi: Om det är gravad lax i, annars nej.

Vem kramande du senast:  Katta precis.

Saknar du någon nu: Ja.

Tycker du om någon nu: Ja, en massa människor, men Emir är väl lite speciell.

Var du glad igår: Gladare än i förrgår så det är ju alltid något.

Vart vill du resa: Jag vill undersöka Storbrittanien mer, mest Wales, England och Skottland. Jag vill åka till alla möjliga ställen. Frankrike, USA, för att hälsa på släkt och lära mig olika dialekter.

Det här var en tråkig uppdatering. Men just nu finns mindre saker att glädja sig åt.

Till exempel: Fler än man tror tycker det är helt ok att utvisa personer som riskerar dödsstraff på grund av sin ”livsstil” (inte mina ord). Alltså, främst personer med en annan sexuell läggning/könsidentitet eller vad man vill kalla det.

Flera personer inom sjukvården har ringt migrationsverket när papperslösa kommit in för vård och alltså brutit mot sekretesslagen.

Den viktigaste nyheten verkar vara att det för tillfället bor Hollywoodstjärnor här. Bah.

