Såhär såg lördagen ut.* Klara gör sig iordning för wine’ing with the gals.

Det är kul att kunna välja ögonfärg. Nu känner jag mig fin i båda fast blåa är bäst. Det är ju ändå den färg som valts ut åt mig.

Sen pratade vi och pratade, mycket trevligt. Sen hade tydligen ”en fågel skvallra” till Åke att det var fest på gång och vi sa att vi räknat med honom. Men han skulle som vanligt hem och duscha och så vidare vilket innebar en ytterst ordinär försening man får helt enkelt får räkna med när det gäller honom. ”Men då kommer vi sen” säger Åke, och vi närvarande tänkte vi? Ja ja. Det var kul och Dino kom också. En till var tänkt men han bangade. (”Buuuuuuuu…”)

Ida och jag försökte ta ett kort på oss men det var omöjligt att få snyggt dä vi båda var nöjda. (Ja, löjligt.) Men Katta och jag blev roliga. Det är Ida som lyfter oss i håret. Det är därför vi ser så glada ut.

Sen testade vi med lampan på kameran. Resultatet blev något annorlunda och vulgärt. Men kul!

Sen gick vi till Buttan. Där beundrar Ida nöjt sina nygjorda naglar. Det var snyggt också. Transparent och så vidare.

Åke och Dino har kul. För vad vet man aldrig.

Katta och Åke tar kort. Man måste föreviga sånt här när man inte varit ute på ett år. Som Katta.

Jag och Åke fick ett infall om efterfest, alla andra ville hem. Det slutade med minttushots och den konstigaste omelett jag sett i mitt liv. Mera ett grönsakskok med ägg. Men vi hade så kallat serious talk. Det är bra ibland. På morgonen kollade vi Forgetting Sarah Marshall och Conan Barbaren. Sen skulle jag hem.

Efter man sovit hos någon efter utgång käner jag mig så smutsig. Alltså inte mentalt utan kroppsligt. Även om man liksom duschar måste man ju ändå kliva i sina gamla kläder. Blöuä.

Också känns det som a walk of shame trots att man definitivt inte haft sex. Men det är en kort bit till järnvägsstationen där bussen avgår ifrån och sen är det bara hela vägen hem med buss och mp3.

Olofs bästis Marco med pappa kom och åt middag idag. De hade åkt en väldans lång bit. Men det var trevligt.

Nu ska jag försöka varva ner. Alltså ingen äcklig politikläsning eller nåt hemskt som jag blir ledsen av. Ska sminka av mig och bädda om och se på How I met your mother.

*Detta är för övrigt ingen fotoblogg. Jag förevigar bara roliga ögonblick. Såreså!

