Jag pratade med Ove när jag var ute i fredags. Han var väldigt på, höll på att tjata och tjata och tjata, höll låda i säkert en halvtimme. Jag blev mer och mer uttråkad och mm:ade mest och sen kom han in på det här med att ”han är en så snäll kille och passar inte som singel”, och självklart vill tjejer inte ha såna. Jag drar örona åt mig så fort nån börjar prata om att den är en snäll kille. Och mycket riktigt kom det fram att han haft ett förhållande i fem år och med andra ord stött på mig under tiden, ibland ganska rejält. Så mycket för den snälla killen.

Jag är av uppfattningen att de där snälla killarna  behöver en anledning till att förklara sitt singelskap/dåliga tur med tjejer och föredrar då den klassiska och lättillgängliga tjejervillbarahasvin-förklaringen. För det är inte snällt att flirta järnet med en tjej när man har stadig flickvän, hade jag varit henne alltså… Hoppas det var hon som gjorde slut och hoppas verkligen att hon hittar nån bättre.

Han försökte få med mig hem sen, Ove. Jag gick och fick följe. När Ove försökte övertala mig att stanna och förstod att det inte var nån idé sa han ”faan vad du dissa mig alltså!” Kommer fortfarande inte försöka vara nån sorts självförtroendeboostare för killar som tappar ansiktet. Will not.

Tydligen är min mojo tillbaka. Det är kul med uppmärksamhet nu, jag behöver det. Jag ska nog bara ligga med Glenn. Definitivt inte med tönten jallefall. Jag ska bli SheBarney. Skriva en bok om raggning. Ligga med väldigt många killar och sen säga att jag vet allt om hur de funkar. Eller inte. Jo, antagligen.

Något av de obehagligaste beteenden jag vet på dejtingsiter är de som berättar i första mailet att de har pengar alternativt ett ”attraktivt” yrke. Då vet jag liksom automatiskt att de inte är nåt för mig. Jag blir verkligen illa till mods. Det känns som att de inte har något mer att komma med då och de kanske är jättebra människor men det blir en så tråkig inledning.

En annan rolig grej:

Kille säger att han ”har sina vänstertankar” (jag har skrivit att diverse högermänniskor inte är något för mig för att ha det avklarat) och jag ser att han är i mitten och frågar om det. Han är centerpolitiker i sin kommun. Paw rihk-titt. Jag vet inte riktigt var vi är på väg.

