Vet inte om mitt mående den senaste tiden beror på pms eller att jag sätter ut medicin men det här har jag gråtit över det senaste:

När jag läste en bok som heter med förintelsen i bagaget. Helt förståeligt.

När jag läser att sverige rasat i ”trygghetsligan”. Också ganska förståeligt.

När jag hör strofen ”we can even have an open relationship if you must”, där sångaren försöker övertala sin flickvän att stanna kvar hos honom. Ja.

När jag hör ordet sympatistrejk. Väldigt fint.

När underbaraclara skriver att hon och några vänner burit ved och att hennes svärmor passat barnen. Det är här nånstans det börjar spåra ur.

Det är inte som att jag gråter otröstligt och det är svårt att översätta men tearing up är väl en korrekt term. Jag skulle kunna gråta mer om jag tillät det. Ska ta kort på mina eksem snart. Puss!

 

