Såg Cabin in the woods med Ida och Åke. Den får en 7, varken mer eller mindre. Det roligaste i filmen var när Jesse Williams kom och en gemensam suck undslapp mig och Ida. Det är något särskilt med mörkhyade män med fräknar och blå ögon. Han mamma är svenska så vi kan låtsas att han befinner sig här ibland. Heheh.

SLUTA LÄS HÄR

Ok, filmen. Den hade fått jättebra kritik men den var såklart sexistisk men det är ju ungefär alla kommersiella filmer så det är inget som fick mig att avlida. Storyn är som följande och ärligt, jag kommer avslöja saker. Ett gäng ungdomar åker till en stuga. Parallellt följer man ett team som verkar styra ”något” kring detta. De ser allt ungdomarna gör, kan förändra temperaturen, släppa ut feromoner och så vidare. Man förstår tidigt att de har kontrollen över ungdomarnas liv och det är på uppmaning från någon sorts högre ort.

Det stod att den skulle vara väldigt oförutsägbar framtill slutet (tillåt mig le) men så fort den första hade blivit zombiemördad drog elakingarna i en spak så att blod från rann ut och färgade en sorts figur och då förstod man att det var fråga om offer till någon högre makt.

Det som var bra var att ungdomarna först inte var lika stereotypa som i vanliga slasherfilmer fast det ändrade visserligen elakingarna på genom att släppa ut feromoner så att ett av paren skulle ha sex utomhus till exempel och så att ”slampan” skulle dö först. Det följde alltså exakt samma mönster som en vanlig slasherfilm med undantaget att de var helt styrda. Jag tyckte mest om att kolla på den vackra Jesse. Brukar inte vara så rädd för filmer av den karaktären så det gick bra. Nåja.

