Vecka 6 har nakenhet som tema. Något jag själv valt så en kan väl försöka blogga åtminstone en gång. Jag har nämligen inte gjort det sen vi tog över efter Tanja, ehum!

Att vara naken i badhuset. Shit vad jag tyckte att det var jobbigt och än mer när jag var yngre. Jag trodde länge att det hade med kroppskomplex att göra, att jag ville dölja min egen kropp och ja, dels var det så. På senare år har jag förstått att riktigt så enkelt är det inte, jag är helt enkelt inte så bekväm med att se människor nakna som jag inte har för avsikt att ligga med. Jag skulle önska att jag var en sån där fri människa som tyckte att kroppen var naturlig och att det inte var något särskilt med att vara naken men näe, det går inte. Visserligen tycker jag att kroppen är naturlig och att de flesta kroppar är fina men det betyder inte att jag behöver se dem. Jag har inget emot att se mina vänner nakna, det är inget jag går och ser fram emot men det känns åtminstone mer bekvämt. Jag kan verkligen avundas de som är sådär bekväma med nakenhet och jag tänker ibland att bojorna runt min kropp ska lossas om jag blir bekväm med det. All ångest skulle liksom försvinna. Ungefär. Tyvärr tror jag att jag kommer vara samma person även utan kläder.

När det gäller att vara utan kläder tillsammans med en ny kille känns det lite osäkert i början kanske men är jag van vid någon är det inte alls samma sak. Då kan jag njuta på ett helt annat sätt än vad jag skulle gjort när jag var yngre, jag kan njuta av min kropp och det är faktiskt underbart. Det trodde jag nog aldrig som 15-åring.

