En sak som är himla tråkigt är att folk i sverige missar pretty little liars! En serie där huvudkaraktärerna är tonårskvinnor som håller ihop, bråkar och delar en gigantisk jävla hemlighet. Det är inga hang ups på farliga pojkar, det är bara så himla fin vänskap. Sann vänskap. Jo jag tycker faktiskt det. Har kollat på den länge men ni, UPPTÄCK för bövelen! Skitdålig tid har den fått också, på 3:an vid klockan trenånting på eftermiddagen då man ligger och hånglar/ågrenar med nattens kap/rugguggla. Eller så är man bakfull och fattar noll av intrigen.

Folk i sverige förresten, lät som att jag bott i utlandet och dissar sverige, ba; ”ni missar så mycket i sverige!”. Nä. Men det går ju att få tag på sånt här rätt lätt har jag hört.

Idag har jag gjort jordgubbstårta. Jag ursäktar mig med att det är nationaldag men egentligen har jag noll intresse av firande. Jag är inte överförtjust i firande överlag, hade det inte funnits speciellt goda saker att äta på respektive helg hade jag antagligen inte firat nånting. Ska försöka hitta en flagga också, de jag köpte sist var typ turkosa och blekgula, asfult.

Men säg att jag ville fira nationaldagen, vad gör man? Dricka sprit? Det känns så…fattigt, inget annat har folk kommit på. Jag har ingen som helst relation till nationaldagen. Jag tycker inte om nationalsången för den gör mig obehaglig till mods med imperialism (”Du tronar på minnen från fornstora dar, då ärat Ditt namn flög över jorden…”) och nationalism så att sjunga den gör mig inte glad. Det är nästan så att jag tycker att man kan ha öppna landskap istället (pause for karatesparkar) och ändå hatar jag Ulf Lundell! Du gamla du fria är ändå inte officiell för den delen.

Midsommar är egentligen vår inofficiella nationaldag. Den är fantastisk och underbar med rätt personer (som inte kastar ölkorv och dalahästar på en). Jordgubbar, sommar och blommor. Jag tycker att vi skiter i den här dagen. Midsommar ska jag fira med dunder och brak.

Rolig grej; När jag såg annons i tidningen där det stod om nationaldagsfirandet i min stad började jag sjunga på nationalsången. Sen kom jag på att det var internationalen jag sjöng. Hehehe!

