Har världens finaste strandklänning/kjol. Chiffongliknande genomskinlig LEOPARDMÖNSTRAD. Och skor. Glittriga skor med svart spetsskosnöre. Pulling. Them. Off! Jag som är så rädd för mönster nedtill utmanar mig själv att se på faan. Ni ska få se. Tror jag. Bar det idag när jag, Sandra, Åke, Anders och Stefan såg Prometheus. Den var dålig. På rikt. Jag hatar filmer där folk gör dumma saker och man vill skrika DON’T GO IN THERE!!! fast de gör de ändå och beter sig helt förvirrat. Ska inte prata om den så mycket men måste säga flera saker som störde mig så spoiler alert:

1. När de ska undersöka en formation på en ny planet och de kommer in på ett ställe ”här kan vi ta av oss hjälmen för här går det att andas”.

2. Att de är forskare och så fort de kommer av skeppet beter sig helt random och ba ”oj, vad är det här, det ska jag pilla på utan handskar och dessutom ta av mig hjälmen!” och går emot alla forskarinstinkter.

3. När Shaw sprang ut för att hämta ett utomjordingshuvud och nästan dog.

4. När de ska försöka väcka Shaw och hon slår ner dem, springer in till en operationsmaskin för att ta ut läskigt fetus på sig själv och stapplar omkring blodig i underkläderna efteråt och ingen reagerar alls eller kommenterar någonting om händelsen.

 

