Jag är med i ett sånt där community. När ointressanta/dumma människor skriver kort i gästboken ignorerar jag det helt, varför svara nån när man inte är har intresse att inleda en kontakt liksom? Så hoppas jag att folk gör när det gäller mig också. Det är faktiskt inte samma sak som att bli hälsad på av en främling på gatan. Särskilt ointresserad blir jag när personen endast lämnat ett ”hej! :)” och sen har en presentation som inte är helt trevlig. Så skriver personen ba ”jag tycker man ska ha ett otroligt bra argument för att vara ignorerande, det är oartigt.” Eh jo. Jag är ju av uppfattning att man inte ska vara oartig, verkligen, men hur gångbart är det att försöka tvinga sig till kontakt eller guilt trippa en? Dessutom kunde personen inlett en kontakt med något mer än hej, jag hade antagligen svarat om jag fått en trevlig fråga men herre min je. Been down that road och eftersom jag är ointresserad skulle konversationen gå såhär;

Kille: Hej! :)

Jag: Hej!

K: Hur är det/vad görs?

J: Inte mycket, själv?

Och så vidare, en helt ointressant konversation som inte kommer ge mer än att personen kommer fråga om telefonnummer, msn och/eller snuskiga bilder. Nej, jag har inte för höga tankar om mig själv, jag har för låga tankar om andra. Jag kanske missar trevliga människor, vem veeet! men de får väl lära sig kommunicera.

Jag läste om olösta brott i tidningen i förmiddags. Det var Leif GW Persson som uttalade sig, sheisse vad polisen måste hata honom, pain in the ass tycker de säkert. Eftersom att han är en sån opinionsbildare får hans uttalanden väldigt ofta genomslag i media, han är väldigt betrodd av folk i allmänhet, tycker jag i alla fall, och det måste göra dem galna. Anywhoooo. Det stod om Malin Persson 16 år som hittades strypt på en kyrkogård i göteborg 1994. Han har tidigare kritiserat polisen för att inte ha följt upp spår efter en som hade uppgifter endast mördaren kunde känna till. Enligt Persson. Han säger;

”Jag pratar med dem och frågar varför de inte kört det i botten. Det finns ett par ytterst märkliga omständigheter och jag vill ha dem utredda. Det är så pass konkret att jag jäkligt gärna vill ha svar.”

Anders Sandholm på länskriminalen i göteborg säger, och jag citerar ”Vi gör åtgärder och kommer att fortsätta göra åtgärder. Vi får hela tiden nya uppslag.”

Det är en mycket underlig formulering. ”Får hela tiden nya uppslag”, det låter som att det strömmar in tips på ett mord som är närmare 20 år gammalt. Det tror jag faktiskt inte ett dugg på. Jag säger inte att GW Persson har rätt men om man hela tiden får nya uppslag tar det inte + 18 år.

 

 

