Har bestämt att jag inte får beställa nya böcker förrän jag vet vad som hänt med brodern i Den lille vännen. Något jag undrat över i över 4 år (sic!) Jag måste läsa minst 3 böcker. Så antagligen väljer jag Fördjupade studier i katastroffysik och En hjärtformad ask också. Beroende på om jag är lättskrämd eller känslig kanske jag väljer bort den med fördel för Sju jävligt långa dagar. Alla böckerna är påbörjade, jag har till och med läst 2/3-delar av de första två. Jag har till och med läst 2/3-delar säkert 3 gånger. Dålig stil. Jag har köpt böcker i samma takt som jag tidigare läste. Problemet är att jag inte läser 75 böcker per år som var ett lågt genomsnitt när det begav sig. Inte för att jag köper så mycket böcker men säkert 10-15 per år. Plus bibliotekslån. Så nu äre ordning i leden som gäller. Giv mig styrka.

