En kompis (han med fatshame-bilden) lade upp en ny bild med en bild på Marilyn och en random tjej som ser ut att vara väldigt sminkad ”på fel sätt”, ni vet det där sättet (som jag själv visserligen aldrig skulle vilja se ut men vad faan, jag ser inte ner på dem) som en del kallar white trash. Tjejen har säkert inte gett sitt godkännande till bilden, så är det ju nästintill alltid på internätet och jag får liksom ont i magen. Det är en snygg retuscherad/målad, svartvit bild på Monroe och en oretuscherad i färg på den okända tjejen och texten lyder ”Women = What the fuck happend?”

Och jag kan berätta det för er, LIFE HAPPEND, time happend! Man kom på att oj, man får se ut lite som man vill och alla (kvinnor) behöver inte se exakt likadana ut. Och har ni sett en bild på Monroe, närbild i färg? Hon har mycket smink och det ser inte så himla perfekt ut det heller alltid och varför skulle det?! Det är sånt här som får mig att vilja lägga ut en bild på James Bond och den här vännen. Kanske är det något som skulle gå in. Men jag är inte elak. Jag bara bloggar om det. Badumdisch!

 

