Nelly har kommit på ett jättesmidigt sätt för kunder att returnera! För att man ska få pengarna tillbaka snabbare(…) måste man gå in på siten och skriva ut returnotan. Vem tror de att de försöker lura? De enda de underlättar för är sig själva genom att slippa hantera så många returer. Hade de velat göra det enklare för kunden hade de kunnat göra som flera andra nätbaserade företag och låtit dem fylla i returnotan på nätet men låtit den finnas kvar i paketet. Jag rekommenderar därför ingen att beställa från Nelly längre, fruktansvärt dålig kundservice. Det trista är att de som kommer få ta emot all skit är ju inte de som tagit beslutet. Hade blivit galen om jag behövt sitta och försvara ett system som uppenbarligen skapats för att folk ska strunta i att skicka tillbaka varor de egentligen inte vill ha. Därigenom skapar de en bild av den nöjda kunden som egentligen inte stämmer. Jag har ingen skrivare och kommer således inte beställa därifrån mer. Gör det inte du heller!

Synd för hittills har Nelly visat prov på väldigt bra kundservice, bra bemötande och snabba svar. De har i och för sig ser kassaste utbudet för tjockisar. Hade de slagit sig in på plussizemarknaden med moderiktiga plussize-plagg hade de kunnat uträtta stordåd (pun intended). H&M som är rätt kända för sitt urusla plussizeutbud (även om det blivit bättre) hade kunnat utrotas.

Annonser