Eftersom jag varit seg på modefronten ett tag så fick jag först idag reda på att Lindex släpper en kollektion tillsammans med Missoni! Lindex is stepping up! Jag gillar Missonis karaktäristiska mönster även om inte skärningen och stilen alltid är min kopp te. Ska i alla fall bli mycket intressant och tänk, kollektionen släpps i ALLA nordenbutikerna. Förhoppningsvis gör Lindex det som H&M inte gör och sträcker sig något högre storleksmässigt men men. Om det finns fina toppar så finns det en chans att de passar. Jag gillar designsamarbeten och det är så roligt när en stor och billig kedja gör sådant. 10 % av det totala försäljningspriset går till bröstcancerforskning. Jag ska stå i kö den 25 i alla fall. Återkommer med hiss eller diss. Är inte köpt så jag kan skriva VILKA JÄVLA FULA SKITKLÄDER I SKITKVALLE SOM MAN INTE ENS KAN TVÄTTA FÖNSTER MED om jag vill.

I höst är jag sugen på något petrolfärgat (typ oljig blågrön skulle jag säga). Gillar hösten eftersom den är mer dressad än sommaren. Kommer sy en löskrage att knyta om halsen, det gillar jag. Jag kommer kombinera svart(såklart), senapsgult, vinrött, petrol och kamelfärgat med paljetter till vardags och förhoppningsvis hatt. Om jag vågar ska jag faan ha hatt.

Ser ni vad höga klackar det finns nu? Handikappande. På Nelly finns det ett par som är 16 cm höga, visserligen med 7 cm platå men jag tycker att det är direkt obehagligt. Jag missade såklart dokumentären Kobra hade om högklackade skor men jag förstår kontentan. Nån som briefly kan informera mig? Jag gillar högklackat själv, jag vet, dubbelmoral, men det finns inget syfte med så höga skor. Har dragit ner på det dock och mina hälsenor mår bättre. Det är i alla fall hemskt för en kvinna kan inte fly i 16 centimetersklackar.

Vad modebloggigt det blev idag då. Bättre lycka nästa gång antar jag. Nu ska jag läsa om Bella som visste att hon fått nog. You know you love me.

XOXO Gossip Girl

