Kollade på Scandal precis och känner mig uppåt som bara den. In yo face mr president! Nu ska vi dra dig genom stan till stupstocken och bespotta dig! Lite hämnd är aldrig fel. Förresten, entreprenörerna på medeltiden måste varit de som kom på nya spännande tortyrredskap. Årets entreprenör 1206 ÄR…abbot Staffan!!! (jubel, jubel!)

Tycker du för övrigt att dina barn inte lär sig något vettigt i skolan? Lugn, det gör de inte på museum heller. Hittade det här på Kalmar läns museum, en sida som riktar sig till barn i lågstadiet om jag inte missuppfattat. Vem har skrivit? Jag kräver svar. Kanske någon av de här personerna? Jag citerar: ”På medeltiden försökte man i första hand lösa tvister mellan två personer. Dagens straff är mer inriktade på hämnd.”

Excusez-moi? Faktagranskning? Jag kan inte påstå att jag håller med om den förmuleringen för fem öre. Som jag förstått finns det snarare ett ytterst motstånd mot korsfästelse, allmänt bespottande och tortyr bland dagens jurister. Tycker också att det arbetas ganska intensivt för att inte den dömde/offret skall söka hämnd.

Jag vill påpeka att jag älskar muséer, älskar att vara där och älskar alla de som arbetar för att så många som möjligt för ett billigt pris kunna få en bit kultur och så vidare. Därför är det här så sorgligt. What happened you guys?

Observera att jag inte är nån hater i stil med den här sköna snubben som lyckas använda neggning i en krönika om bibliotekarier. Bara mörkrädd för hur det kan bli.

