Vad har dagen inneburit? Mja, just ingenting. Ont i magen för att jag åt häagen-glass, min mage tål liksom inte grädde så bra just nu. Det går i perioder sådär. Det är lite som att även min mage är bipolär.

Jag har i alla fall försökt samla mod till att ringa vårdcentralen imorgon. Har pratat med en jättebra sköterska där men det betyder ju inte att alla är det. Jag ska ringa, säg efter mig, jag SKA ringa.

Något jag inte ska göra är däremot att kolla på debatten. Kul att känna sig frustrerad på en söndag kväll. Det här landet står still på söndagkvällar. Jag ska inleda morgondagen med att inte läsa insändarna, inte läsa dn eller aftonbladet och vältra mig i ångesten i gruppen jag går i istället. Veckan är uppbokad nu känns det som. Det är tufft att jobba med psyket. MEN MAN SKA JU INTE KLAGA!

Just nu läser jag en bok där alla tre huvudpersonerna har en fientlig inställning mot homosexuella. Jag undrar om det är ett sätt att distansera läsaren från karaktärerna så att man inte skall bli fäst vid dem eller om författaren själv har problem med det. Tror på det första. Jag läser the city of dead också, varje kväll med enbart nattlampa, annars kan jag inte koncentrera mig. Snart är den slut faktiskt. Jag imponeras ständigt av mig själv.

