Det blev lite, eh rasistsnack i fatshionchatten. Whether ett band är rasister eller ej. Gissar att det kommer lugna ner sig, själv är jag inte i form för att diskutera sånt just nu och i och med böneutrops vara eller icke vara har jag fått stoppa lite, man kan inte hänge sig i alla diskussioner och just nu så sitter jag och battlar en person angående kristendom versus islam. Det är så roligt när folk som menar sig vara stolta över sitt land helt saknar historiekunskaper. Ja ja. Jag är ett får idag och bara ”gillar” folks kommentarer som jag håller med om i chatten.

Men! När jag kollade wikipediat om Ultima Thule stod det att de varit på skivbolaget Mariann Grammafon. Och då kommer jag helt osökt in på Bert Karlsson. Det är det här som jag avskyr med hans person. Han pratar vitt och brett om hur han inte ber om ursäkt för sina (främlingsfientliga) åsikter, han talar om att han skiter i vad människor tycker. Det är lite det han är känd för. Det är lite det han är respekterad för. Men! Sen mumlas det om rasism, ett band verkar ha kopplingar till extremhögern. Då är det liksom slut på hans åsikter han inte ber om ursäkt för. Han menar att han skiter i vad folk tycker, att de får tycka vad de vill men han vill inte ha kvar ett band som påstås ha rasistkopplingar. Han tycker bara något så länge han kan tjäna på det. (Och det står jag för!!!) Nu tycker jag att det är ett ganska crappy band och så fort nån använder uttryck som patriot och fosterland slår jag bakut. Eh.

Vill ni se något roligt tycker jag att ni ska kolla på Partajs ”partiledardebatt” som gick i söndags. Finns på kanal5play! Jag blev faktiskt imponerad. Eftersom jag hyser en aversion mot människor som gör ner andra (Kazoo) trodde jag att allt var dåligt. Det är det faktiskt inte och Johan Pettersson är riktigt bra, särskilt som Ulf Brunnberg. Alltså han är skitlik där, imiterar honom perfekt!

