Jag läser om hiphop-artisten som mordhotat Jimmie Åkesson. Nu har jag dålig koll på svensk hiphop eftersom det mesta suger och kommer med politiska budskap som låter anpassade för att barn ska förstå men han är i alla fall med i en grupp som heter kartellen. Jag gillar verkligen inte svensk hiphop! Men. Han ska alltså ha hotat Åkesson på twitter. Bara där ringer ju varningsklockor, ganska korkat för att uttrycka sig milt.

Jag ogillar Åkesson å det grövsta och en liten del inom mig, trots att jag inte VILL att nån, inte ens äckliga politiker, skall vara rädda. Men ändå är det någon urgammal instinkt i mig i stil med öga för öga tand för tand som skulle vilja att han var lika rädd som de somalier som jag ser (jag har personligen sett det flera gånger) bli utsatta för förakt och hot.

Jallefall. Även om jag på något sjukt vis ibland kan känna så önskar jag det inte. Och Stakset gick verkligen alldeles för långt. Som alltid när man hotar någon. Det blir jävligt kontraproduktivt. Varför gör man såna här grejer?

Hotet skall se ut såhär: ”Döda bögen och tortera han i tre dygn med avbitartång, locktång, blåslampa för att stoppa blödningar med”

Och då kommer vi till det här. Böghatet. Så ofta närvarande i hiphopen att jag blir GALEN (no homo for example). Han vill se tolerans och då hotar han och kallar Åkesson bög, som att det är det värsta man kan kalla nån. Och jag ser framför mig, den eventuella förklaringen till varför han kallat Åkesson just bög. Och det ser exakt likadant ut som alla andra som använder det som skällsord. En massa blaj och cover up för deras fördomar som i allra högsta grad existerar 20fucking12.

Och hans kommentar till aftonbladet;

”– Det här är en sak mellan mig, min advokat och polisen. Det är fett tråkigt att ni skriver om det, ni går Sverigedemokraternas ärenden. Sverige har blivit ett jävla rasseland.”

NEJ. De skriver om ett allvarligt hot mot en politiker. Det finns hundra olika tillfällen de faktiskt går rasisters ärenden men att ta detta som exempel urholkar faan uttrycket.

 

