Sitter och stirrar på skärmen och försöker resonera med mig själv om det är värt att gå till gruppen imorgon. Just nu mår jag skit men mitt humör förändras likt den flyktigaste av fåglar. (Hehehe.) Jag kommer inte kunna bestämma mig förrän timman innan ändå. Det är bra att gå men ibland bara…. Känner jag mig dålig, ful, samhällsonyttig och så vidare. Vill gömma mig och sätta allt på paus typ. Var i alla fall på gubbgruppen idag. Det var ett enda långt pass av råd och tips som jag själv hade kunnat haft en föreläsning om på nån fucking workshop. Jag vill till och med påstå att jag hade kunnat vara bättre också. Ärligt, alla i gruppen har haft kontakt med psykiatrin i minst fem år. MINST. Om ni skulle haft psykiatrikontakt i mer än 7 år, skulle det då inte kännas lite som ett hån att få de här? Det är den absolut första informationen jag fick när jag ”fick hjälp”. Det som däremot är givande är att höra deltagarnas historia och erfarenheter. Hade det varit ointressanta människor med hade jag kunnat strunta i hela gruppen.

Var på pingstkyrkans second hand (själv, stolt!) och hittade grinchen på vhs, Konsten att tala med en änkling, Kyssa sammet och en burk i nysilver att ha en sån där näsduksburk i. Allt för 80 små pengar. Böckerna kostade liksom 10 kr styck. Nya och fräscha. En gång sa min faster att hon brukar slänga pocketböcker. Jag övervägde om jag skulle döda henne eller mig eller båda, murder/suicide är rätt ovanligt i min stad så det kanske skulle sätta oss på kartan om man säger så. Slänga böcker är faan helgerån.

Nu ger jag mig för idag. Imorgon, ja ni vet ju nu. Det var för övrigt askallt ute, särskilt om händerna. Av någon anledning tyckte jag inte att det var värt att ta upp mina handskar ur väskan, försöker nu utröna varför. Nu ska jag ta en snabbdusch och olja in mig, min hud spricker snart på riktigt. Ser framför mig hur den kommer se ut såhär ganska snart.

En vinter var jag så torr att jag hade självsprickor på vaderna. Jenny tvångssmorde mig med fenuril. Jag sprang iväg som att jag var 3 år eller något men det gjorde fruktansvärt ont. Så ska det inte bli mer!

Bye bye my little monsters!

