Zytomierska har gjort det igen, upprört människor i sin blogg. Jag funderar, är hon en konstinstallation kanske? Ja ja. Hon skrev om hur äckligt det är att sats har med olika människor med olika kroppstyper på deras annonser.
Kvinnan på bilden är en best och så vidare. Sats svarade i alla fall JÄTTEbra, såhär:

”Angående Katrin Zytomierskas omdiskuterade blogginlägg, som skrevs igår den 5 november.
Vi på SATS står för att sprida träningsglädje och att göra träning till en naturlig del av vardagen. Vi vet att våra medlemmar mår bättre och orkar mer tack vare regelbunden träning. I Sverige har vi över 140 000 medlemmar som alla är olika och unika individer som tränar utifrån sina förutsättningar och ambitioner. Vi är stolta över att kunna välkomna alla människor till våra center. Vi beklagar Katrins inlägg, som inte bara är ett personligt angrepp mot en av våra medlemmar, utan också, enligt vår åsikt, sprider osunda ideal.

Hälsningar
Farhad Jabbari, vd, SATS Sverige”

 

Alltså, applåder! Zytomierska är ju och kommer alltid förbli en patetisk idiot. Tyvärr. Jag vet inte vad hon varit med om i sitt liv som gör henne så bitter och hatisk. Alltså, jag är också hatisk men med lite mera stil och finess så att säga. Det sorgliga i det hele är ju att hon själv skrivit en bok om hälsa och kost, vill hon få den såld? Jag tror såhär: Zytomierska är en konstinstallation av bröderna Schulman i samarbete med Rimér och aftonbladet. Zytomierska på bröllopsbilden är egentligen den något kortare av bröderna.

Det jag blir så trött på i kommentarerna är angreppen på Zytomierskas kropp. Man liksom basha Zytomierskas utseende istället. Det kommer rasistiska anspelningar om hennes ursprung och så vidare. Varför hålla på så? Kommer man någon vart med det? Kommer folk sluta skämmas för sina kroppar? Jag ser framför mig en ung tjej med samma kroppsform som Zytomierska som börjar må dåligt trots att hennes kropp är lika fin som alla andras för att idioter försöker trycka ner en töntig bloggare. Allas kroppar är ok, svårt att förstå eller?

För övrigt kanske man borde sätta sig på henne eller nåt. Zytomierska alltså. Nä, nu har jag skrivit hennes namn så många gånger att änglarna gråter!

