Man ska aldrig byta foundation. För då kan det hända att man får en miljard finnar. Serious guys, jag har inte haft såhär dålig hy sen jag gick ner i vikt i gymnasiet, innan dess var jag nämligen i stort finnfri. Alltså, för allt i världen, UNDVIK Max Factorns ageless elixir foundation. Kommer aldrig använda den mer. Ok, beror väl på vad man har för hudtyp men ändå. Eftersom jag helt plötsligt kommit ihåg mitt lösenord till paypal ska jag beställa en massa foundations och undvika detta onda.

Igår gjorde jag en massa tester hos adhd-psykologen. Jag skulle bygga med klossar i ett speciellt mönster, det må låta simpelt men det var komplicerat, i alla fall efter en stund. Förklara vad ord betyder, det var skitsvårt! Jag kunde alla utom nomenklatur som jag aldrig hört talas om men herre vad svårt det var att ge en enkel förklaring. Sen fick jag göra några sorts ordassocciationer, också jättesvårt. Nu kommer jag inte ihåg så många men en var ”vad är likheten/gemensamma nämnaren mellan bebis och rosenknopp”. Så det var…speciellt.

Jag kände mig lite frustrerad efteråt eftersom jag upplevde att hon inte förstod hur jävla svårt det var att koncentrera sig. Jag har försökt förklara att det inte syns på mig på utsidan men det verkar inte riktigt gå in. Jag ansträngde mig som faan och när jag kom hem blixtrade en migränattack upp. Låg med våt handduk på pannan i två timmar. Så det måste jag tala om. Det är tecken på ansträngningen om inte annat.

Var hos doktorn idag ju. Hon var bra, noggrann och så. Frågade mycket och antecknade. Jag får vara tacksam för hjälpen. Det är jag. Nu ska jag göra en massa skumma grejer. Kontrollera mina värden. EKG. Röntga hjärnan (sic!) Fick remiss till sjukhustandvården. Jag måste säga att jag är himla bra och modig som vågar allt detta. Nu får jag liksom veta om jag kommer dö alternativt skära bort en stor del av skelettet för att jag har hål i en tand. Jag vet hur det låter. Och alla tester, jag är både spänd och förfärad.

I natt drömde jag om Lady Dahmer. Först så pratade vi och hade jättekul, sedan läste hon vad jag skrivit om Malin Wollin, blev sur och försökte få mig att be Wollin om ursäkt. Det hela var mycket underligt och inte särskilt troligt.

Har läst en massa om SD nu, orkar bara inte. Det känns så väntat. De har uttalat sig så obehagligt och jag känner avsmak inför hela rörelsen. (Hallååååå, man måste vara saaaaklig i sin kritiiiik!) Väntar nu på att de ska dumpa Björn Söder som känns minst lika töntig och ja, vidrig. Det skulle han säkert tycka om mig också, it’s cool. Kunde inte bry mig mindre om vad såna ”människor” tycker om mig. Har hört de mest patetiska förolämpningarna innehållande pinsamma stavfel och så vidare. Ursäkta att jag verkar så oengagerad, det är jag egentligen inte men känner att det här var så förväntat av den typen av varelser så jag måste lägga mig ner ett tag och djupandas.

Ikväll ska jag på ett sånt därnt ”party”. Inte dildokalas denna gång utan något med heminredning. Det ska bli kul, mest för att träffa människor. Inte så intresserad av produkterna kanske, gissar att det kommer bli shabby chic-hell typ. Men nånting kanske man hittar. Kanske en julklapp.

 

