Jag vill också säga det här:

Läste loud like a girl förut och blev så glad!

”För några dagar sen fick jag -efter att just berättat om min ADD-diagnos- frågan:
Tycker du inte att folk med ADHD/ADD använder det lite väl mycket som ursäkt för allt, och för att få bli särbehandlade?

Svar: Jag tycker att det är väldigt bra att människor med ADHD blir särbehandlade. Jag älskar särbehandling. Jag tycker att alla människor ska bli särbehandlade, med eller utan ADHD. Jag tycker nämligen att all behandling av medmänniskor ska uppfylla just den människans krav och vilja att bli behandlad. Att alltid utgå från just den personens svagheter, brister och styrkor. Det handlar om förståelse, respekt, öppenhet och medmänsklighet.

Att få ADHD/ADD-diagnos som vuxen innebär tyvärr ofta att man gått alldeles för länge utan att ha blivit förstådd och respekterad och ofta heller inte förstått eller respekterat sig själv. Enda från dagis, skola och till jobb. Det är med nöje jag äntligen ska få ta del av denna särbehandling. Jag förtjänar den något enormt.”
Som Carina Rydberg lite. Har betalat min skuld. Nu är det livets tur att betala vad det alltid varit skyldigt mig.
