I natt drömde jag den konstigaste drömmen på länge. Jag var på något vänster med på en födsel, eller möjligen precis efteråt. Kvinnan tittade på mig och sa ”hon är inte som vi andra, hon är en sisu. Det ser du här på hennes ögon” och då såg jag liksom för min inre syn att deras ögonlock var annorlunda än våra. Jag såg dock inte något sådant på sisun. Däremot förstod jag att detta var någon form av bortbyting, Inte direkt mindre värd men lite konstig. Jag kände ett behov av att skydda henne. Jag visste i drömmen vad sisu var men kom liksom inte ihåg det då. När jag vaknade tänkte jag  ”Sisu, vad faan” för det innebär väl finsk kampvilja och envishet typ. Helkönstigt. Det var väldigt fascinerande och jag blir ständigt påmind om min fantastiska hjärna.

Men nu till den självklara frågan; Om jag hade varit vaken, vilken drog hade gett mig en sådan hallucination? Nån expert?

