Blev så jävla irriterad. De ringde från sjukhustandvården idag och frågade om jag hade tid att komma imorgon. Bara sådär. Ok liksom men när jag frågade om kostnaden så säger hen ”ja, cirka 1500, det är tandvårdstaxan för röntgen och undersökning”. Jag har alltså ptsd. Jag har problem med att undersökas och tanken på att nån ska känna och titta i min mun känns otroligt jobbigt. Hur vet hen att jag ens kan öppna munnen? Har de inte psykologikunskaper. Dessutom fattade hen inte att det tar tid för mig att spara ihop till 1500. Det är mycket pengar för mig, ja, för många människor! Det gör ju inte  besöket mindre ångestfyllt. Fick istället tid i februari så jag får väl försöka spara tills dess, vilket innebär mindre julklappar. Att det ska synas i munnen vem som är fattig, det är otroligt dåligt att det inte ingår i den vanliga sjukvården. Blir vansinnig. Och ledsen.

