Försökte läsa en blogg men det var alldeles för många begrepp som jag inte förstod för att jag skulle ha tålamod att läsa den. Hade jag varit jättefascinerad hade det varit no probs liksom. Jag önskar att jag var jättefascinerad av allt. Ja, inte som ett barn eller en hund men ändå. Kommer ju aldrig kunna plugga om jag inte lyckas få det här under kontroll. Tur att jag är väldigt nyfiken och intresserad av saker i allmänhet, annars hade jag ju inte funkat alls i samhället.

Försöker vara lite realist idag och fundera lite mer exakt på vad jag ska göra idag. Vad som är mest akut. På onsdag kommer Olof och det innebär att jag behöver utrymma datorrummet ganska snart. Eftersom jag ska iväg till gruppen imorgon och vet att jag kommer fastna framför dator eller tv när jag kommer hem bör jag ägna mig åt utflytt idag.

Det är lite svårt att förklara och ointressant att lyssna på men jag har olika högar, dels med kläder som skall in i garderoben, dels tyger och pyssel som skall ordnas och dels saker som skall sys om. Alla högar ligger i en gemensam stor jättehög. Fast för sig liksom. That’s how I roll. Det är ganska jobbigt att rolla på det sättet. Särskilt eftersom garderoben är full.

Jag tror det blir såhär:

Sortera den stora högen igen

Organisera om LITE i min garderob

Det kanske låter som jättelite saker men det är en massa massa kläder. Puh. På fredag kommer Jenny och Milo också, det innebär att jag måste städa mitt rum. Det KAN vänta till fredag men vill helst få fixat det innan torsdag, då fyller mamma är.

