Har fått lösögonfransar från amerikat. Det vill säga, de jag beställde i förra veckan. Nöjd, det är ju exakt samma som jag brukar köpa i sverige. De kostar 2,26 dollar (29/11= ca 15 kr) styck. I sverige 69 kr styck. Det är väl för jävligt. Nu håller de ju ett tag men 69 spänn, jag tycker inte att det är försvarbart. Jag vet alltså varför de kostar olika (ok, inte helt och hållet) men det är sjukt stor skillnad att handla ebay och i en svensk fysisk butik.

Fick tidigare i veckan ett mobilfodral som kostade 2 pund. Det är sådär, det var några limfläckar på framsidan och pekpennan satte igång med någon sorts kemisk reaktion i kontakt med huden. Skäms lite att jag inte tagit reda på mer om tillverkning eller liknande, bara ”åh billigt, köööp!”. Nu tänker jag ju inte så om allt och jag brukar ta reda på saker men faan att de inte vågar förbjuda lite mer. Är för förbudsstater. (Ironi, i alla fall till hälften.)

