Tänk vad små saker som kan få en på dåligt humör. Hade bestämt mig för att gå upp tidigt (i min mening då), före 10 och baka lussebullar innan föräldrarna kom hem. Jag är igång, har satt på vetenskapsradions historia och så upptäcker jag att det inte finns några russin. Vilket är mycket underligt eftersom det stod två jättestora burkar där senast i lördags. Blev så pissed och uppgiven. De dagar man liksom känner sig pigg på saker och ting är rätt få. Jag är mycket för planerande och det här är sista dagen före lucia jag hinner baka. Så nu får jag vänta.

Funderar mycket på läkarbesöket. Är det något de inte kollade och så vidare. Just nu orkar jag inte bråka så mycket eftersom jag nuförtiden nästan är för trött för att sätta upp håret. Det här är faan inte normalt! Det är i alla fall inte diabetes, inte hypotyreos, inte järnbrist. Antal antikroppar var tiptop. Blodtrycket var tiptop. Kolesterol tiptop. Levervärden tiptop. Blodvärde tiptop. MEN VAD ÄR DET DÅ?! Det verkade som de tagit de flesta prover. Skulle vilja att de tog arbets-EKG också men jag får väl se vad psykläkaren säger först. Men som sagt, eftersom B12-värdet var lågt, i underkant men inte störande lågt. Jag kommer begära B12-tillskott, kanske påverkar lågt B12-värde mig mer än andra. Jag tränar bra, äter bra. röker inte, har inte cancer. Hon tog mitt midjemått och sade att jag har fett på de ”bra ställena”, ja ja. Glad för att hon inte såg vikten som problemet eftersom den i mitt fall inte är det.

Sen får jag ju faktiskt inse att jag har mina begränsningar i och med depression, hypomani och ångest. Det tär ju väldigt på kroppen. Har inte fått förklaringar på mina domningar i benen, min balans, minnessvårigheter, svårigheter med att formulera mig. Endast det första kan vara biverkning orsakad av medicin dock. Ska se om jag kan byta ut Venlafaxinet kanske, jag som mått så bra av den! Trots svettproduktionen. Vet inte när jag ska våga byta ut den, det händer ju massa jobbiga saker snart, rädslan för att jag inte får förnyad aktivitetsersättning och oro över tandläkarbesök. Hm.

