Det har varit en ganska omtumlande trots lite gjort. Jag har köpt gran och satt upp den. Den är nästan lika fin som förra årets, det doftar gran i hela huset. Det är tänkt att jag ska klä den idag. Jag tänkte göra mozartkulor idag också men har lagt de planerna på hyllan så att säga.

Jag har alltid storslagna planer, sådana som kan tyckas banala för en del är svåra för mig. Det finns alltid nån tyckare som inte förstår alternativt är sinnessvag och kommer med råd och förklaringar till hur duktiga de är på saker och ting, let me tell you, jag är totalt ointresserad av att veta hur duktiga folk är. Jag är glad för att människor gör saker DE tycker om och lyckas med det men det där duktighetstjatet alltså. Urk.

Det har dessutom eskalerat på facebook. Menar absolut inte man inte får/tycka att en är duktig eller säga det men det där ivern att karaktärisera människor (och sig själva) som bra eller dåliga. ”Har inte tränat på tre veckor nu (ledsen smiley)” som kommentar på en väns inlägg. Men vad faan, gläds åt din vän som vill upp och träna och försök igen om det är viktigt!

Här är förresten en video om neandertalares röstlägen. Jag tycker verkligen det är skitkul. Allt det där om primitiva varelser med manliga vrål, istället så var det såhär. Älskar när små saker ändrar en bit historia. Men det är väl egentligen inte så konstigt. Vi är ju alla apor och vi vet ju hur apor låter.

Imorgon är det Liseberg, hem till Olof och julklappsbyte +middag hos systerfamiljen. Fint ska’re va. Jag ska köpa snus och cigarrer.

Ps. Hade även rutig skjorta och kände mig således som en skogshuggare när jag valde en upphuggen, utplacerad och uppställd gran. Liksom nyttig.

