För att sänka sig till deras nivå alltså. Inte nyanserat, utan klassanalys eller ens någon som helst förståelse för deras situation så är det så jag känner när jag läser om hoten Åsa Linderborg fått när aftonbladet granskat högerextrema siter.

Man ska ju analysera och fundera på hur hatet växt sig så stort. Hur de där där männen faktiskt känner och resonerar MEN DE GÖR JU INTE DET! Resonemanget är så ihåligt att det faller sönder så fort en fingertopp nuddar vid det och ändå väljer alla dessa män, för det är männen som hotar med våldtäkter och övergrepp i hotbreven, att lyssna på ”nu får man inte ens-resonemanget” och feministhoror som vill ta makten och ”har du inte blivit knullad på länge lilla vän?”

Det är så fruktansvärt provocerande. Och jag tänker att hade jag varit bittrare, ensammare och mer våldsam hade det varit mycket möjligt att jag utnyttjat kontakter som har en lika tveksam syn på laglydighet som de där asen och som använder sina datorkunskaper på ett annat sätt än många andra. Som säger öga för öga, tand för tand och jag undrar vad de egentligen gjort men vågar inte veta.

