Gjorde du något 2012 som du aldrig gjort förut?

Jag lärde mig att lyfta på ena sidan läppen sådär som Elvis. Jag slutförde värsta stora grejen som är hemlig fast vissa vet, nu krånglar vissa saker men det kommer lösa sig sen. Och de som är involverade är så jävla roliga. Och de skrattar åt mina skämt. I’m a lucky woman.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?

Ja! Ida och Mikaela.

Dog någon som stod dig nära?

Nej, som tur är inte. Men en person dog som borde fått överleva. Och henne ska jag hedra.

Vilka länder besökte du?

Jag stannade i sverige och det var i mitt tycke ett väldigt bra val. Men skulle vilja till Tjeckien nästa år.

Är det något du saknar år 2012 som du vill ha år 2013?

Ja, ett bättre socialt liv. Jag vill dejta mera och ha lite bättre självkänsla.

Vilket datum från år 2012 kommer du alltid att minnas?

Jag kommer minnas alla datum jag pratat med de tålmodiga stockholmarna.

Vad var din största framgång 2012?

Meh, det får ni se ju!

Största misstaget?

Att berätta fin grej för en som verkar mest vara missunsam och avis. Inget jättemisstag. Inget jag direkt tagit skada av.

Bästa köpet?

Menaaahh. Kommer inte ihåg. Kan det varit solglasögonen från Anna dello Russo-kollektionen på H&M? Alltså ytliga grejer.

Vad spenderade du mest pengar på?

Eh, typ nöjen.

Gjorde någonting dig riktigt glad?

Ja. När jag fick reda på att Ida skulle ha barn till exempel. Fast det var skräckblandad förtjusning. Men Harry är en av de mysigaste som finns!

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2012?

Shake it out – Florence and the machine, After the storm – Mumford and sons.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Nja, det liknade annat mycket. Men det hände som sagt jättefina saker!

Vad önskar du att du gjort mer?

Bloggat bittert. Det måste uuuuut.

Vad önskar du att du gjort mindre?

All dötid vid datorn. Whatta waste…

Blev du kär i år?

Näpp! Lite förtjust och flirtad med i alla fall och det var trevligt.

Favoritprogram på TV?

Jag gillar jakten på det perfekta livet och pretty little liars för alltid.

Bästa boken du läste i år?

Haha! Jag påbörjade många böcker, story of my life, men vene.

Största musikaliska upptäckten?

Åhå…vet inte riktigt. Jag gillar i alla fall Mumford and sons och Arcade fire men jag har lyssnat på båda förut…

Något du önskade dig och fick?

Ja!

Något du önskade dig och inte fick?

Jadå. Men det var nog all for the best ändå.

Vad gjorde du på din födelsedag 2012?

Jag drack öl och gick på bio med Katta, Abraham Lincoln the vampire hunter som jag recenserat här.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?

Ja,skulle velat ha bli mer uppvaktad av lite charmiga män.

Vad fick dig att må bra?

Träffa vänner, slutföra stort projekt med mera.

Vilken kändis var du mest sugen på?

Jesse Williams är ju inte direkt fel…Men han är lite för fin för att ligga med…hm. Jag vet, jag är sjuk i huvudet.

Har du varit sjuk eller skadat dig?

Jag har haft bihåleinflammation, jag är ju bipolär och har ptsd också. Sen är jag ju allmänt trött JÄMT vilket är ett problem. Domningar i låren, svårt med finmotoriken och så vidare.

Höll du några av dina nyårslöften?

Jag började faktiskt använda fler tantuttryck! Sen glömde jag bort att röka cigarr m m.

Vem saknade du?

Åh! En kille jag träffar för sällan.

De bästa nya människorna du träffade?

Alicia och Harry!

Vilken politisk debatt engagerade dig mest?

Tror det var något om sverigedemokraterna, säkert det med hur de betedde sig som drägg. Sorgligt nog dravlet om pepparkaksgubben och Disneys beslut att ta bort rasistiska stereotyper ur Kalle och hans vänner.

Hur många one night stands?

3.

Mest stolt över?

Att jag orkat med saker jag trodde var omöjligt. Att jag slutfört saker i relativt ung ålder.

Citera en sångtext som summerar ditt år.

”Regrets collect like old friends
Here to relive your darkest moments
I can see no way, I can see no way
And all of the ghouls come out to play

And every demon wants his pound of flesh
But I like to keep some things to myself
I like to keep my issues drawn
It’s always darkest before the dawn

And I’ve been a fool and I’ve been blind
I can never leave the past behind
I can see no way, I can see no way
I’m always dragging that horse around

Our love is questioned, such a mournful sound
Tonight I’m gonna bury that horse in the ground
So I like to keep my issues drawn
But it’s always darkest before the dawn

Beskriv din stil 2012!

Rocktrashig high class hooker från 50-talet.

Högsta önskan just nu?

Att jag ska överleva fler prövningar. Helst inte mera av egyptens tio plågor. Att jag ska fixa mer terapi. Att mina mardrömmar ska bli färre. Att jag ska bli kär i framtiden. Att vänstern vinner valet och sd åker ur. Såklart.

