Var hos Ida och Axel och kollade melodifestivalen eftersom det tydligen är saker jag gör nu. Ska jag säga lite om bidragen? Jaaaaaa. Okrå!

1. Eddie Razaz – Alibi

Åh Eddie som jag älskat dig. Jag har haft dig som skrivbordsbakgrund i säkert två år innan jag bytte ut dig mot den här raringen. Det var väl en lagom melodifestivalig låt i en deltävling. Varken mer eller mindre. 2/5 toast

2. Elin Peterson –  Island

Gu vad gulligt. Jag tror att jag skulle tyckt om denna i ett annat sammanhang. 3/5 toast

3. Gubbarna – En jävla schlager

0/5 toast

4. Amanda Fondell – Dumb.

Denna dans, fattar inte grejen men ärligt talat gillar jag låten. 4/5 toast

5. Martin Rolinski – In and out of love

Satt och störde mig på att jag inte kom på vem han var lik, skitlik nån amerikansk tv-seriekändis så jag missade stor del av låten. -/5 toast

6. Caroline af Ugglas – Hon har inte

Är det bara jag som tycker att det är mycket märkligt att hennes man skriver låtar om otrohet åt henne, det kan det väl inte va? 3/5 toast, gillar henne. Hennes man är jag däremot väldigt tveksam till.

7. State of drama – Falling

Varför ställer man upp med en sån här låt tänkte jag tills jag bara men döööhhh, fitta såklart! Sångaren alltså, sån jävla smörig kille typ lite som du är så yeah yeah wow wow-killen. Bara ser framför mig hur han spelar lite svår inför tjejerna ”kolla, jag har lite crazy frisyr och glasögon, egentligen är jag ju inte alls en sån där…musiker, jag gillar ju bara musik så himlans mycket”. Men dö bara. Man borde förbjudas kalla sig alternativ när man en gång deltagit i melodifestivalen. 1/5 toast

8. Janet Leon – Heartstrings

Helt ok låt, snygg jumpsuit höll jag på att säga men det är väl inte så politiskt korrekt att säga, vad heter det, playsuits är korta va? 3/5 toast

Hoppas inte något av det här räknas som näthat nu.

