Har haft en väldigt svårtydd dag. Har inte riktigt kunna bestämma mig för om den varit mestadels bra eller mestadels dålig. Så jag säger väl ”jooo, det har varit fint väder så man ska väl inte klaga…”

Imorgon ska jag till soc. Varför då undrar ni, hon är ju både intelligent och ansvarsfull? Jo för att försäkringskassan segar med beslutet som kan innebär liv eller död. Men men. De har på riktigt behandlat mig väldigt fint och respektfullt så det är inte så jag menar. Bara jobbigt att vänta. Jag ska gå till soc och vara lagom trevlig, lagom allt. Och hoppas att personen jag kommer till åtminstone är snäll och inte skäller på mig. Hoppas hoppas.

Hur beslutet än blir ska jag sedan ta mig hem och sy en fin randig kjol av tyg jag fick av mamma. Om jag lyckas hålla ihop vid eventuellt dåligt besked.

