Billström sa igår att man ska komplicera bilden av de som gömmer flyktingar:

”–  Ibland har vi bilden av att personen som är gömd bor hos en trevlig blond svensk dam i 50–60-årsåldern som vill hjälpa till. Men det är ju inte så. De allra flesta bor hos sina landsmän som inte alls är blonda och blåögda.”

Något jag inte kan tolka på annat sätt än:

A. De blonda och blåögda är lite mer svenskar än andra

B. De som är mindre blonda och blåögda är lite sämre eller i alla fall annorlunda svenskar än de ovanstående nämnda

Han fick kritik av Reinfeldt. Kritik som kan tolkas som mild kanske. Jag upplever det dock såhär: Reinfeldt ger vanligtvis inte kritik på detta vis, faktum är att han sällan ger kritik till ministrar öppet, alls. Detta var en markering om man ser till hans ledarskap, hur han uttalat sig tidigare. Jag skulle satt ner foten stenhårt och trashat Billström totalt, det är därför jag inte är statsminister. Jag är en fürer snarare än en lagspelare och jag misstänker att just det här laget står inför en hel del inre stridigheter, mer än på mycket länge, något som kommer att komma fram. Kalla mig Sibylla, jag vet.

JALLAFALL.

Idag såg jag rapport som behandlade frågan om vilket stöd Billström fått efter uttalandet. Där säger en Bo Frank att han har väldig respekt för Billström i de här frågorna och att han är ute i samhället ”bland oss som inte sitter i tv-sofforna” (eller liknande), Billström lyssnar alltså på MÄNNISKORNA SOM FÅR TA HAND OM FLYKTINGARNA ergo= Reinfeldt gör det inte. Kan bero på att Billström är migrationsminister och Reinfeldt inte är det. Kan bero på att Reinfeldt har mer representativa uppgifter än Billström och olika typer av prioriteringar i sitt arbete. Det finns en liten chans att Reinfeldt är trött på alla smygnassar också, bara en tanke. Jag är trött på Bo Frank. Jättetrött och ändå var det först idag jag stötte på honom. Men han respresenterar så otroligt mycket av det som gör mig arg. Han är som en av de där männen som har huvudet bland molnen och tycker att skillnader är fint på varsitt håll och helst med en drink i handen, sol och ”exotiska” kvinnor i blick. Som gillar svensk mat och svensk kultur men som aldrig reflekterat över vad som är svenskt längre bak i tiden än till nationalromantiken och utvalda romantiserade bitar av vikingarna. Smårgåsbård indeed! Ha det så jävla mysigt med era köttbullar när ni är i händerna på Björn Söder-crew. (Framtida nazistparti som kommer göra sverige till diktatur.)

Nu ska vi inte komma här och tro att jag är ett Reinfeldt-fan! För det är jag ju just inte. Ville bara förtydliga, eh.

Tips! Se även delen av rapport som behandlar Tamiflu”vaccinet”. Den värsta stölden europa har blivit utsatt för enligt Peter C. Götzsche. Och jag kan inte annat än tänka what goes around comes around. Med tanke på vilka typer av stölder vi utsatt andra än européer för menar jag.

