Tänkte köra något lättsmält för att jag tycker faktiskt att detta är kul så jag gör väl en modeblawgargrej då och ger mina sminkfavoriter JUST NU! Eftersom jag efterfrågar billigaste produkten med högst kvalle kommer ni därför se att inget kostar skjortan. Eller ja. Jag har upptäckt Viva la Diva, de håller hög kvalité men är ändå billiga. Tyvärr har flera produkter försvunnit och deras utbud är väl inte helt konsekvent. På kicks i stan finns bara nagelprodukter, på Åhléns bara vissa produkter och så vidare. Ingen butik verkar ha ”hela” sortimentet. Trist.

PhotoGrid_1364413422166(1)

Min favoritfoundation som inte längre tillverkas. Nivea beauty lift (tidigare ‘protect’). Bästa foundation man kan ha för den är lätt att arbeta med och man kan utan problem bestämma täckning själv, men jag skulle säga att den har medeltäckning. Solskydd också, visserligen bara runt 10 spf men ändå ok. Detta är väl inget tips utan mer en SNÄLLA NIVEA BÖRJA TILLVERKA DENNA IGEN!!!-grej.

Rouge i perfekta nyansen Aloha från Viva la Diva. 60 kr tror jag den kostade sist men nu finns inte längre nyansen.

Läppstiftet från Nouba är det dyraste sminket jag äger, 195 spänn är sanslöst mycket i min smak. Jag är fullt medveten om att det inte det i sminkväg men ändå. Men det har den perfekta rödorangea färgen som jag ständigt suktat efter.

Pudret från Viva la Diva som jag hittade i mina gömmor. Tur att man har gömmor. Först nu i fattigtider testade jag det och det funkar faktiskt bra! Waterproof står det och det vet jag inte men matt hela dagen har jag åtminstone varit, får se hur det funkar längre fram i vår. Jag svettas ju galet mycket. 95 kr.

Superliner från L’Oreal, också dyr, 119 tror jag. Men penseln är skitbra och trots olika eyeliners återvänder jag till denna. Tur att man inte byter så ofta. Mvh Ohygiensk.

Sist men inte minst; Wet n’ wilds eyebrow kit! 59 spänn på ellos tror jag. Två skuggor, fixeringsvax, pincett och pensel. Älskar kit, älskar produkten. Lätt att applicera och vaxet gör att det håller bra.

Mascara brukar jag använda sparsamt och då väljer jag vilken sort som finns som inte hamnar under ögonen, endast för att fixera lösögonfransarna.

