Snor en list från Sara som i sin tur snott den av Pelle.

Om du vann en miljon, men inte fick spendera de på dig själv, vem/vad skulle du ge de till?

Skulle ge den till en organisation som stödjer kvinnor i tredje världen.

 

Vad var ditt favoritdjur när du var 5 år gammal??
Gillade inte djur särskilt mycket men tyckte om kamelen Emat som bodde i trollhättan när jag var liten. Vi matade honom med knäckebröd.

 

Vilka är dina favoritnamn?
Vill inte säga för de är så coola att alla kommer sno dem till sina barn och jag ska ju ha dem på mina barn. Om du ska göra barn med mig kan jag dock maila namnen.

 

Favoritegenskaper hos män respektive kvinnor?

Jag tror ju inte att egenskaperna är nedärvda i generation efter generation, det är fjantigt men jag skulle säga att om jag skulle vara ledsen, på stan till exempel så vet jag att det skulle vara en tjej som tröstade mig. Det stöd man kan få från helt främmande tjejer är faan fantastiskt. Tror inte jag vet någon egenskap jag kopplar ihop direkt med män men jag kan tycka om den där egenskapen vissa män besitter, säga sin huvudlösa åsikt som absolut sanning, inte ”jag tycker/tänker” utan ”det är såhär!”

 

Vilken historisk person ogillar du mest?

Oj, en massa. Men Pinochet, Leopold II av Belgien, Elisabet Báthory, Ronald Reagan, Margaret Thatcher till exempel. Märker att jag väljer människor som levt under min livstid mest men det är också historia. Jag försöker att inte ta de mest självklara hatobjekten som typ Hitler. Observera att detta inte är den kompletta listan på onda människor. Jag kan liksom inte pressa fram alla jag hatar.

Vilket är den favoritsvordom?
Kukhuvud eller fa-an.

 

Vilket yrke skulle du verkligen vilja ha respektive inte vilja ha?
Författare. Kommer inte på något speciellt hatyrke men jag är väldigt rädd att liksom vakna upp en dag och tänka ”vad faan gör jag, vad betyder det här för världen egentligen?”

 

Vilken historisk person intresserar dig mest?
Gustav III tror jag. Säkerligen nån mer men just nu är jag inne på honom.

 

Bästa alkoholhaltiga drycken?
Vodka. Man kan blanda mycket. Gillar Guinness med.

 

Vilken är den godaste kokade maten?
Linssoppa.

 

Vilket är den bästa dagen i ditt liv?
Åh, jag vet inte. Det finns många fina dagar och jag har svårt att komma på en speciell. Ganska vanliga saker som att gå hem med en kille på sommaren och man hånglar på vägen och har allt tid i världen. Att hänga med bästis, sola på taket i gymnasiet.

 

Varför är du så cool?
Jag bara ÄR det. Född sån. Känner mig rätt cool ofta.

 

Hur mycket önskar du att du bodde i en annan stad?
Jag vill verkligen bo nån annanstans ibland. Grejen är att om jag flyttar till götet som ligger närmast hjärtat så orkar jag inte bo mitt i allt stadsljud = Det kommer ta lika lång tid in till göteborg city som det gör från Trollhättan, klockade nämligen 27 jävligt korta minuter förra helgen!

