Idag var jag både hos adhd-psykologen och den vanliga. Som jag nästan förstått hade de inte tillräckligt med underlag för att kunna ”ge” mig add/adhd-diagnos. Det fanns inga tydliga tecken på det alltså. Det som var ”dåligt” var min perceptionsförmåga. Det förstod jag också, kunde inte återge en bild med geometriska figurer bland annat.

Jag hade det bästa resultatet hon sett på verbal förmåga-delen. *stolt* Kan inte direkt påstå att jag visar prov på det här, höhö, men jag var i alla fall skitbra! Nu ska jag ta till mig det och klappa mig själv på axeln som min kontaktperson skulle säga. I augusti ska aspergerutredningen startas upp (säkert) och då kommer ju denna utredning ligga till grund, i alla fall delvis.

Imorgon bitti åker mina föräldrar till Tyskland och jag är ensam tills på måndag. Känns mycket bra. Kanske får jag besök. Jag hoppas det i alla fall.

Vet inte om jag berättat att jag har haft andningssvårigheter i förrgår. Vaknade av att jag inte kunde andas. Väldigt obehagligt. Ringde vårdcentralen och fick bricanyl utskrivet. Och andningstest hos allergisköterska. Heja nu på mig så att jag inte är sjuk ännu en gång när mamma och pappa är borta. Vill inte överanvända bricanylen heller, den gör att mitt hjärta rusar. Imorgon kan jag lista vilka sjukdomar jag haft när mina föräldrar varit utomlands om ni vill. Ehhh.

