Idag är det sd:s dag på Almedalen. Och idag träder en ny lag i kraft; Papperlösa flyktingar kommer ha rätt till ”fri” sjukvård och Åkesson kommenterar detta såhär:

”– Det är ju i det avseendet en skammens dag, just därför att vi inför ett så här orättvist system. Sedan förstår jag att Miljöpartiet som har drivit på det här är väldigt glada för det.”

Han talar om att detta blir på bekostnad av nån annan, här i kontexten stackars offentliganställda kvinnor. Sen när är pengafördelning och skatt INTE på bekostnad av nån annan undrar jag då. Det spelar ju ingen roll vad det gäller i samhället. Sen fattar jag väl att Åkesson med parti anser att det sker på bekostnad av etniska svenskar, en somewhat marginaliserad stackars grupp enligt dem. Alltså blaha och buhu. Ja, jag tycker också att rätten till heltid för offentliganställda är en viktig fråga men den väger faan inte tungt när det handlar om sjukvård. Det är jävligt omänskligt och empatilöst och det ska inte vara något sverige står för. Kommer aldrig vara stolt över ett land som beter sig som skitstövlar. Så in yo face sd. Kräks på er.

Och vet ni, ett tips! Jag tyckte mycket om Linda Ohlssons ”Nu ska jag sjunga dig milda sånger”. Nu lyssnar jag på Det goda inom dig och jag kan tala om att hennes röst är fantastiskt bra till ljudböcker. Så lugn, så, jag vet inte. Tillfredställd på något sätt. Rekommenderar hennes böcker å det varmaste. Ljudböckerna helst.

