Jag har varit på födelsedagsfest och är inte bakis, bara trött idag. Jag har kommit på hur jag ska göra för att inte bli bakfull och det är så löjligt enkelt att jag skäms att jag inte kommit på det tidigare. Å andra sidan har jag inte varit bakis förrän nu. Såhär är det:

8-10 dl vatten
2x 500 mg paracetamol 

Så vaknar du utan jobbigheter.

Jag är fast i När skruven dras åt av Henry James. Den är fantastisk. Jag tror att jag och Jenny såg en film baserad på den men hittar ingen. Jäla oflyt hela tin. Svartvit. Gissningsvis 50-tal men det är ju en kostymfilm.

Boken i alla fall, handlar om en ung kvinna som kommer som guvernant till 2 föräldralösa barn på ett gods, förslagsvis i England. Där börjar hon snart se personer som inte längre är i livet, personer som vill ont.

Boken är på tok för tunn och historien om guvernanten  berättas av en man som läser den för ett sällskap. Meta.

Jag rekommenderar den å det varmaste!

