Måste tipsa om en av de finaste twittrarna och bloggarna jag vet, nämligen Linnea Regnlund som skriver bloggen Från ett annat perspektiv. Hon bloggar om psykiatrin utifrån sina egna erfarenheter. Om att tvångsvårdas, vara utelämnad till personer man inte vet om de vill en väl eller inte. Om dissociativ identitetsstörning. Även jag som vårdats för PTSD och bipolär sjukdom (men inte tvångsvårdats) i psykiatrin har lärt mig enormt mycket av hennes blogg känner delvis igen mig och värdesätter verkligen hennes nätkärlek på twitter, det har verkligen hjälpt mig vissa nätter.

Jag skulle kunna sitta och länka till varenda inlägg för alla är så jävla viktiga. Alla måste läsa och i allra högsta grad människor som arbetar inom psykiatrin. Här finns till exempel tips om vad vårdpersonal sagt och som de kan göra annorlunda.

Det hon skriver om är så värdefullt, kanske något av det viktigaste som finns att uppmärksamma, om människorvärde, total utsatthet och hoppfullhet.

