I veckan pratade jag med min mycket sympatiska handläggare på försäkringskassan som gav klartecken för att läsa en franskakurs i höst! Det är en studieförbundskurs på 10 gånger så helt lagom tycker jag. Jag valde nybörjarkursen eftersom jag gjorde ett sånt där standardiserat test och misslyckades. Grejen är att jag lyssnar på en Franska 2-kurs jag hittade på myrorna som jag förstår, jag förstår skrift och kan uttala saker men kan typ inte fråga vad nån svårare saker. Så vete faan. Bäst att välja en kurs som inte är en jätteutmaning tänker jag. Vill inte starta med prestationsångest. Jag är väldigt glad för detta. Känns som en bra uppgradering efter gruppen på dagsjukvården. Även om jag saknar att inte ha något att göra känns den gruppen alldeles för meningslös. Jag har gått i liknande grupper minst 5 gånger, fatta, helt sjukt. Tid och pengar som hade kunnat läggas på terapi hos psykolog men ja ja.

Har ätit falafel. Imorgon ska jag köpa biljetter, ska till ljungskile på fest på lördag och tänker inte stå och försvara mig inför nån chaufför som inte vet hur biljettsystemet funkar. Men förlåt dem för de vet icke vad de gör. Hela systemet är skit och borde omorganiseras. Västtrafik gör smsbiljetter men inte för vilka kommuner som helst. Man kan inte åka från drottningtorget till sjuntorp till exempel (inom kommunen föfaan!), det finns inga såna smsbiljetter. Förstår inte varför de inte kan basera dem på zoner istället.

Sen ska jag belöna mig genom att åka till tygladan. You can never have too many fabrics.

