Hej och godmorgon. Jag läste en intressant (Oui, c’est vrai!) artikel i ttela idag. Den handlade om att trollhättan vill bygga fler bostäder, till exempel på knorren som de fått avslag på från länsstyrelsen men enfaldigt kämpar vidare med. Jag kan tänka; bygg fler bostäder folk har råd med då! ”Trollhättans grönaste område” Fridhem, består av några betongblock, knappt ett grässtrå växer där. Jag förstår att det handlar om att bostäderna i Fridhe, är energismarta i sig och skit i om jag låter som en hippie nu men människan behöver faktiskt växlighet! Sluta angripa grönområden som alla har tillgång till! Det är nämligen flera grönområden som hotas. Som alltid. Det finns en jättefin park bakom husen jag bor granne med. Mycket gräs, en fotbollsplan, gungor och lekplats som de funderar på att ta bort. VAR SKA DE VARA DE SMÅ BARNA?!

HUR kan en kommun som väljer att profilera sig som miljökommun vilja göra sig av med områden där flera ovanliga fåglar häckar? Det känns som att det finns något sorts lillebrorskomplex i småstäder som vår, vi måste locka till oss nya invånare målbild 70 000 till 2030, något som tillbakavisats av experter. Samhället, med skola, vård och omsorg kommer inte att hänga med men det bryr sig inte gråsossarna om utan fortsätter med en idiots tålamod att pressa på och överklaga beslut. Bort med strandskydd, bort med motionsområden.

Jag undrar om trollhättepolitikerna verkligen tror att det enda som lockar med att flytta till trollhättan är location, location, location, ett fint boende vid älven. Att en så kallad miljökommun beter sig såhär är ohederligt. Det tyder på stor okunskap om miljöpolitik och naturliv.

