Är med i en grupp på facebook och fick höra att ”det var elakt” att jag avrådde från en grej på grund av stora risker. Hhhhhhhhh. Den där gruppen håller på att urarta ibland känner jag. Folk slänger ur sig de märkligaste ”problem” och blir kränkta när man svarar ärligt på deras fråga. Detta är ett vanligt förekommande beteende i de flesta facebookgrupper förstår jag men ”som man frågar får man svar”, är inte det liksom key? Exempel:

TS: Jag tycker att detta är FRUKTANSVÄRT/fult/elakt/roligt/taskigt/töntigt!

Annan person: Jag tycker det är ganska elakt uttryckt, varför ska dina preferenser vara lag?

TS: JAG FÅR VÄL TYCKA VAD JAG VILL ELLER, FÅR MAN INTE HA EN ÅSIKT AHHHHH MOBBING MOBBING.

Man bara. Tar ett djupt andetag. Lägger sig med en bok.

Alternativt scenario: Dyker in i debatten och blir blockad av trådstartaren. Mohohahahaaa!

