En blir matt av motioner som denna. Om vi ska avskaffa helger efter hur många som firar den så blir jag lite fundersam på vilka helgdagar Åsebol egentligen anser skall finnas kvar.

Och, och! VILKA MÄNNISKOR HAR NÅGONSIN FIRAT FÖRSTA MAJ AV RELIGIÖSA SKÄL I SVERIGE?! Ingen. Jag blir fullkomligt galen när människor kommer med såna här faktafel. I. en. motion. Är detta jättevanligt? Läser jag för få motioner? (Ja.) Jag får hålla mig i skinnet så jag inte börjar undervisa nu. Men näe, det är och har alltid varit arbetarrörelsens dag. Till minne av Haymarketmassakern som var hemsk på många vis.

Jag hakar upp mig på sånt här. Framlägga en motion med felaktigheter. Jag stör mig också på Sinead O’Connor och kan inte riktigt släppa detta med henne b r e v till Miley Cyrus. Ni har säkert hört talas om det, kritiken var helt sinnes.  Handlade om att känna skam över sin kropp, att likna henne vid en prostituerad (som att det är det värsta en kvinna kan vara) och så vidare. Med tanke på att det fanns viktigare anledningar att kritisera Cyrus. Kvinnan är ju galen. Så kanske man inte ska säga till en fellow diagnoskamrat men skit samma. Handlingar är handlingar även om de sker under påverkan av what have you.

Kommer försäkringsbolaget ta tillbaka pengarna jag fick för diagnosen bipolär sjukdom om läkarna under adhdutredningen bah ”vi gjorde visst fel, det VAR ju adhd du hade, ja tänk så det kan gå!”? Jag tror ju att diagnossamhället är lögn men det är såklart skitilla för de som feldiagnoticeras. Vill ej att det ska vara skitilla för mig. Vi får la se. Det blir nog bra till slut.

Well, den dagen den sorgen säger man väl och lägger locket på sin nervositet och dövar den med sex med norrman. Tyvärr är han med sina föräldrar i deras stuga tills söndag. Då ska vi ses. Den ligger i fjällen och mottagningen är kass. Samlar Norgeklyschor nu. Tyvärr har människan ingen lusekofta så där dog den drömmen. Hur kan man kalla sig norrman och inte äga detta praktiska, men ack så sexiga plagg? Hade förväntat mig lusekoftesex. Inte för att jag vet hur det är men det är säkert mycket spännande och exotiskt. Kommer på mig själv med att bete mig lite kolonialt mot norge. Det är inte en sida jag finner särskilt attraktiv hos mig själv och jag gör allt för att dölja detta när jag pratar med honom. Vill gärna fråga saker om lusekoftor, toppluvor, skidåkning, norska kungafamiljen och härma språket alternativt använda ”roliga” skämtord. Som sagt, jag försöker skärpa mig. Han pratar så fint och kallar mig dejlig.

