Ugh, vill inte detta när jag kräktes av rädsla imorse. Jag önskar mardrömmarna åt helvete. Varför måste ens kropp påverkas?! Har halvgråtit hela dagen av diverse anledningar, bitterhet och onödigt spenderade skitdagar. Och detta. Jag har haft mina aningar om vissa pikar men omfattningen. ”Bekännandet” om hur jag är, som jag fick reda på. Det försiktiga manipulerandet. Jag hoppas att hen tänker; ”Hon är nog bara avundsjuk. Hon är onyanserad och ser allt som svart eller vitt.” Tror att det är lättare för hen att greppa än att gå in på djupet, rannsaka och verkligen vara ärlig mot sig själv.

Och detta kanske är ett drygt inlägg i och med att jag inte förklarar närmare men jag behövde detta. Det är så ofta det handlar om att man liksom ska sätta dit varandra, vem som får sista ordet i en konflikt och så vidare men jag är inte ute efter ett sista ord. Bara försöka förstå varför hen gjorde som hen gjorde och vad jag hade för del i det. Och det måste ut i skrift för mig.

I veckan ska jag vara så jävla vuxen, möte med länsförsäkringar, psykolog, kurator, telefonmöte om ett framtida projekt, vara korrekt och trevlig mot franska-Rune, ringa försäkringskassan om hjälp med grejer. Antingen kommer detta vara en bra avledande manöver nu eller så kommer jag inte orka med det. Då får jag väl försöka nästa vecka. Funderar på att ha kavaj och (fejk)päls för att se korrekt och vuxen ut. Har lärt mig att man måste se ut så. Eller inte.

Lyssnar på musik men vet liksom inte om det är helande för mig. Önskar att det var så. Musik i öronen är räddningen för mig på stan och så, annars hade jag aldrig klarat mig men då handlar det om att stärka mig, jag lyssnar på Lady of Rage, Hole, Ramones, Röda Bönor, M.I.A och The Doors. Jag störs inte av omgivande ljud som trafik, rop och så. Fint som snus. Behöver nog snusa. Det är nog lösningen på allt. Fler borde snusa, ska bli en del av snuslobbyn. ”Faan, snus är inte farligt, det är rökningen som är boven!”

Sen försöker jag faktiskt vara en trevlig människa mellan varven. Jag är till och med trevlig mot 22-åringar på snusksiten. De stackars små liven. Blir inte direkt pirrig. Ska i alla fall bli fucked senseless en kille sista helgen i november. Det har jag bestämt.

 

 

