Åh, hade ett fruktansvärt bra läkarbesök! Jag sa precis det jag lovat mig att jag skulle; Jag har haft eksem sen i somras och allergiska besvär i hela mitt liv, nu har jag gjort mitt, nu får ni remittera mig. Shit vad enkelt det var också. Nu ska jag göra pricktest för de behövde ett mer aktuellt sådant för att kunna remittera mig och sen blir det allergimottagningen. Yay me, jag är så duktigt. Så nu ska jag smörja in mig 24/7, äta atarax och duscha med mjällshampo. It’s gonna be gooood.

Roade mig lite med att läsa aftonbladets och dn:s kommentarsfält. Fatta hur många experter det finns. Det kryllar av dem! Inte i renodlade politiska frågor alltså, där finns ju miljoner, utan lösning på klimatfrågor, hur man botar sjukdomar och särskilt vad saker ”egentligen” är, suddiga bilder på naturfenomen som en verklig expert inte vet vad det kan vara, ”det vet ju jag, jag såg en likadan på balkongen -92 och det var ju en väderballong!” Man ba ja-haaaa, det var så det var! Ring experten pronto!

Har varit skitduktig och möblerat om. Det kommer göra målandet av rummet sjukt mycket enklare, har ju en bit kvar eftersom jag fick nackspärr när jag målade första gången och bröt armen lagom till andra gången jag var ensam.

Men snart är jag ensam igen. Då ska jag bjuda hem en man och ha dekadent sex. Jag undrar om folk har syfilis nu för tiden? Jag tänker på kurhus och sjömän (”Klara! Jag är själv sjöman och blev mycket upprörd av ditt sammankopplande mellan sjömän och syfilis! Sjömännen idag…”) men gissningsvis ser det annorlunda ut nu. Ingen sjukdom jag har tänkt att skaffa personligen men funderar lite bara. Ibland frågar människor mig vilka epoker jag är intresserad av och egentligen har jag väl ingen direkt favoritperiod förutom upplysningstiden kanske utan mer smittspridning och  avrättningsplatser. Jag är nog inte så morbid som jag låter. Men det är så mycket man kan få reda på om man undersöker såna saker!

Jag blev intresserad av en filosof eller 3 om jag ska vara ärlig men orka bli en sån där som diskuterar filosofi på efterfester. Undrar om jag är en sån de skulle kalla kunskapsfientlig om jag blev obstinat och bara ville dricka guinness och ropa wöööuuuwööuu. Ja ja, det får de tycka. Jag gillar guinness och att låta som en brölkille då och då. Känns som att alla behöver göra det ibland. Jag brukar diskutera israel/palestina-konflikten på fyllan. Inte så att jag försöker håva in karlar med det direkt, mer att jag inte kan stoppa flödet, det bara bubblar ur mig.

Så funderar jag på hur jag ska kunna fixa skolan sen, jag kan ju ingenting! tänker jag när jag inte kommer ihåg vad merkantilism innebär men så googlar jag och så fyller hjärnan in resten efter första meningen så det är nog lugnt. (Märk väl att när jag skulle skriva hjärnan höll jag på att skriva gärnan. Gud.)

Drömde att jag kommit på ett sätt att utvinna el ur blixtnedslag. Det kallades ”Klaras princip” och när jag vaknade kände jag mig så sjukt märkvärdig. Tills jag kom på den hemska sanningen; Det fanns ingen Klaras princip, det är meningslöst att utvinna el ur blixtar och att jag var bara en vanlig dödlig, utan vare sig utbildning i högspänningsteknik eller innehavare av nobelpris. Ofattbart.

Men nu ska jag ta mina meds så att jag sover hjälpligt va. Blir liksom i mitt esse på kvällen/natten, det är då jag är mest kreativ och kan ta tag i saker. Funkar inte så bra så jag försöker ställa om mig. Har fina saker framför mig, ska briljera med historiska fakta och imitera Herman Lindqvist och dricka öl, till franskan bio med Ronja och Jon på torsdag och fest hos Sanna på fredag. Fint som snus.

(G)hjärnan är full som ni märker, får koppla av med en mjällschampo-dusch och sånt. Haj haj!

