Känner mig urlakad efter att ha intensivt koncentrerat mig 4 +3 timmar denna vecka på diverse test. Jag håller på med aspergerutredningen ju. Det är svårt faktiskt, tyngre än jag trott. Vi har kommit fram till att jag föddes som a-barn utan förlossningsskador, allt var tiptop och a ok. Jag har gjort intelligenstest och jag ligger högre än de allra flesta, allti nôt trots att jag haft så svårt med matten om det har med nåt att göra. Jag har problem med arbetsminnet vilket jag redan visste om, perceptionsförmågan var inte så braw och att minnas ansikten var nästintill omöjligt. Det tror jag främst handlar om ptsd och allmän skit. Jag har 3 timmar kvar nästa vecka. Sen är det slut och faan om de behöver komplettera. ”Beslut” meddelas 3/3 tror jag. Men enligt min lekmannabedömning har jag inte asperger. Jag har adhd/add, möjligen med vissa inslag av asperger men antagligen inte. Det jag misstänkt länge. Obs igen, min bedömning som dock är mer uttömmande här. Jag hoppas att jag kan få hjälp med min problematik även om de inte känner att de har underlag nog, om de inte kommer fram till det slutgiltigt så att säga. Ibland är det svårt att få hjälp utan diagnos men kommer faan ligga på om jag mår tillräckligt bra. Jag tänker inte börja plugga utan att få hjälp denna gång och det ska dagsjukvården eller kurator göra har jag bestämt. Jag är bra på att veta hur jag ska få hjälp nuförtiden.

Jag har också kontaktat försäkringsbolaget som inte kunde hitta min skadeanmälan. Intressant tyckte jag, betalar man ut mer än 100 000 tänker jag att man minns. Men, det visade sig att jag från början var försäkrad i försäkrningsbolaget min morfar arbetade på och när hans bolag gick över i länsförsäkringar så tog stockholmsdelen över dessa. I år gör de en slutgiltig bedömning av min sjukdom nämligen. Tänker ligga på från och med april. Om de tror de kommer undan med att dra ut på handläggningstid med mera denna gång tror de fel, tror det tog 3 år för dem senast att ta beslut. Har läst igenom alla papper, alla försäkringsvillkor för både barn och ungdomsförsäkringen, den jag har nu och alla brev min morfar skickat till dem.

Det hände en obehaglig grej igår, jag höll på med min steppmaskin på mitt något tvångsmässiga sätt. (Rätt vattenflaska, veronica mars på datorn, rätt kläder.) Helt plötsligt knäppte det till i min arm och jag fick sjukt ont i handleden, hade handledsskydd, sån där i resårmaterial på mig, inte skenan. Det är svårt att förklara men det small till inuti kroppen. Inget gick av alltså, det var smärtan som kändes så. Min arm bara släppte gummibandet automatiskt, på reflex. Igår kunde jag inte belasta armen under yogan och den darrade märkligt. Idag är det bättre men vågade bara göra benövningarna och meditationsdelen. Får väl ringa arbetsterapeuten på närhälsan antar jag. Fucked up igen!

Snart ska jag sortera kläder, dricka cola och göra falafel, ej samtidigt.

 

