Gud, jag är så upprörd. Jag brukar inte konfrontera människor i min närhet så ofta. Istället ligger det och gnager och nöter på mig. Så gör jag det. För en gångs skull förklarar jag att jag blev sårad över att i ett viktigt sammanhang bli exkluderad. Får jag en ursäkt? Nä, jag får ett ”Tråkigt att du känner så, vi tyckte det var bäst att vara få…” Alltså ”buhuhu men vi tar ingen hänsyn till något du sagt”. Som en vän beskrev det.

Hade det bara gällt det här hade jag inte brytt mig. Men eftersom jag redan känner mig ensam blir det såklart värre. Om ni kallar nån för nära vän, hur ofta hör ni av er till den personen? Om den personen mår dåligt och när du frågar hur hen mår säger att hen känner sig ensam?

Jag är inte ute efter att bli omhändertagen eller att folk ska tycka synd om mig, jag vill verkligen veta;  Är det för mycket begärt att man hör av sig till den åtminstone nån gång i halvåret utan att det handlar om födelsedagshälsning eller nån form av fest? Jag tycker inte det. Jag förstår att människor är upptagna och har dåligt med tid, men det är inte svårt att lyfta luren 10 minuter varannan månad.

När jag tänker på all ångest jag haft och hur mycket skulle kunnat lindras med ett sånt samtal, ett som inte behöver vara speciellt djupt alls. För vet ni, man har ett ansvar om man väljer att kalla sig vän. Jag är faan inte krävande. Om folk upplever mig sån så beror det nog snarare på att de faktiskt inte känner mig och att de inte heller lagt nån tid på att göra det. Och det är nåt obeskrivligt sorgligt över det. Jag är värd det. Om inte annat är jag stolt över att ha sagt till.

Ett resultat blev i alla fall att leta nya vänner. Har skrivit på dejtingsiten att jag letar kompisar. Och i en dejtgrupp på facebook. Eventuellt engagerar jag mig i vänsterpartiet igen men då krävs det lite mer aktivt engagemang och inte så mycket bonding moments kanske. Får se hur jag orkar.

Förresten var jag på bibblan med Sandra och alla ungarna och hade jättekul! Jag kom ihåg hur mycket jag tycker om barn och särskilt de här barnen. Vi ska göra om det snart igen.

Idag har jag huvudvärk på grund av bihåleinflammation och gråt. Inte en bra kombination direkt.

