Har jag berättat hur det gått med aspergerutredningen? Jag har haft sista testtillfället nu och nu är det bara slutsamtal kvar i början av mars. Då kommer resultaten ha sammanställts och jag kommer få svar på frågan om jag har asperger eller ej. Kan svara redan nu; Nej, jag tror inte det. Det trodde inte heller psykologen. Adhd/add däremot var en annan femma, ”antagligen” sa han. Har svarat på flera 1000 frågor så om de inte kommit fram till ett tydligt resultat blir jag faan galen. Jallefall! På slutsamtalet ska vi diskutera hur ”man ska gå vidare”, låter typ som en en anhörig dött eller något, de hade till och med skrivit det med kursiverad stil i häftet, misprint I hope, annars är det lite pinsamt. Vi pratade lite om medicinering och om vad universitet och försäkringskassa kan erbjuda för hjälpmedel. Får se hur det blir med detta. Jag ska ha hjälp med skolan den här gången i alla fall om jag så ska stå och skrika.

