Intensivt veckoslut. I torsdags åkte jag ner till göteborg för att träffa en ny bekantskap och öla. Det var trevligt! Sen sov jag hos Olo och vi fikade med Jenny på fredagen. Mysig syskonfika. Sen! Träffade jag Ia. Bloggen, vad fina människor du hittat! Känner att jag har varit bra och social på senaste tiden. Det var kul, gillade henne mycket! Köpte en superfin kjol från H&M men eftersom det var Divided-sortimentet fick jag klämma mig i en 42:a, det funkade eftersom den var så vid så mina baranafödarhöfter fick bra plats. Får fixa midjan några centimeter bara. Ja, kjolens midjevidd vill säga. Supersize tack.

På lördagen jagade jag brudklänning och när vi hittat den perfekta efter 2 butiker och 22 klänningar och suckat över priset berättar säljaren att den går ur sortimentet och därför säljs den ut för det halva! Så det var perfekt. Hade jättekul, det är ju sånt jag gillar och är bra på, hitta kläder som skall passa så bra som möjligt för personen. Åh så fin hon var! Men det får ni inte se ännu. 26/7 kanske, heh.

Är fortfarande lite paff över diagnosen. Jag har så länge trott att jag måste kämpa på egen hand. Nu får jag helt plötsligt massa hjälp. Det gör mig ärligt talat lite förbannad. Alltså, missförstå mig rätt, jag är jätteglad för all hjälp men innan dess var det liksom squat trots mina symptom. Man måste liksom hitta roten till problemet och ja, det är viktigt men man får ju inte glömma bort att behandla symptomen också. Typ, det krävs ofta specifika diagnoser för att få vissa hjälpmedel utskrivet (bortser från medicin här) och det känns så, ahhhh! Blir irriterad. Men jag kommer i alla fall få hjälp. Det känns så. Appropå det så borde jag skriva ner cirka 1000 frågar kring medicinering och hjälp med övrig schemaläggning av mitt liv. Har hittills fått råd att ändra till gluten och sockerfri kost för att bota adhd (med autistiska drag). Obs, ej av läkare som tur är. Såhär: Ja, jag tror definitivt kosten kan påverka en så så att man får uppfattningen om att det är sockerstoppet man reagerar på istället för orsaken som kanske är att man äter en mer välbalanserad kost. Det gör jag ju redan så det skulle varken göra till eller från att sluta med gluten. Men säg en person som inte får i sig tillräckligt med B12 eller omega 3, inte konstigt att kroppen och hjärnan reagerar bra på det, genom att få ökad koncentration och mer ork.

Funderade på att hitta en antifeminist 8:e mars till ära och omvända honom med hjälp av mina ben på hans axlar. Men det känns inte så aktuellt faktiskt. Näe.

