Jag är så trött på människor samtidigt som jag har ett stort behov av att vara social. Inte riktigt kompatibelt nej. På ett sätt vill jag hänga med vänner och se folk och så blir jag helt dränerad. Idag var jag i stan och hämtade ut medicin och satt och blev aggressiv för mig själv på bussen. Folk kan inte bete sig! tänkte jag och retade upp mig.

En granne som verkar ha flyttat in i sin mammas lägenhet mitt emot misshandlar sin kompis/flickvän. Jag har ringt polisen när jag hört och de tog ju sin tid att komma. Då hörde jag skrik från lägenheten och såg hur grannen gick ut och sparkade sönder glaset vid entrédörren. Idiot. Han kom tillbaka sen och jag stack ut huvudet och frågade vad han sysslade med och han ba ”vad sysslar du själv med” och såg allmänt sinnesslö ut. Blir orolig för tjejen och det innebär att jag ligger vaken och inte kan sova och lyssnar efter obehagliga ljud. I lördags måste jag däckat helt (utan alkohol) för tydligen hade han hotat och slagit henne igen och polisen kom. Är ju hemma på dagarna och tänker ringa polisen så fort jag hör minsta knyst. Om han tror han kan göra vad som helst tror han helt fel. Jag har sett tillräckligt med våld för att låta något passera. Män alltså. There, I said it.

Har beställt en sån där glossybox. Alla ba ”men köp riktiga produkter istället!” men jag gillar formatet så bryr mig ej, jag prioriterar annat än schweindyra krämer men 139 kr/månad kan jag nog lägga, är det kass säger jag upp. Ska testa ett tag, ska bli kewl.

Skrapningen gick bra. Jag är nöjd och det gjorde inte ont! Lite efteråt men inget nu. Så håller tummarna att inget skumt ska hända, jag har förtjänat nåt bra nu.

Vill gärna fly nånstans, vet inte var bara. Billigt och mysigt. I maj åker Sanna och jag på ålandskryssning(!!!) Tänkte att det var en lagom 30-årsresa och det blir toppen att åka med enbart henne. En märklig grej är att de ibland har ett band som heter Titanix. Känns osmakligt och något oroande att åka båt när ett sånt band spelar.

Och vilket år som helst ska jag skriva hur inkompetenta människor som klagar på dagens ungdom är. Inklusive mig själv asså, ingen är ofelbar.

